پشتیبانی و مشاوره: 57 10 55 38 - 051

چند نکته کاربردی برای هدیه دادن

نکات مهم در رابطه با آداب هدیه

هدیه، بخش مهمی از روابط و تعاملات جوامع انسانی است و باعث استحکام و تداوم عواطف میان آنها می شود. هدیه در واقع نشان‌دهنده توجه و میزان ارزشی است که افراد برای هم قائل می‌شوند. هدیه دادن به نظر کاری ساده است؛ اما باید گفت کار پیچیده ای هم می تواند باشد.

آداب هدیه خریدن

مهم‌ترین نکات آداب خرید هدیه 

هدیه خریدن از این نظر سخت است که معمولا سلیقه و علایق واقعی هدیه گیرنده را نمی دانیم. در واقع نمی‌توانیم به راحتی وارد مغز او شده و از دریچه چشم‌های او دنیا را ببینیم و بفهمیم که او واقعا چه می‌خواهد و حتی گاهی اوقات این موضوع منجر به خرید هدایایی می شود که برای گیرنده کاربردی ندارد و حتی گاهی او را آنطور که باید شاد و غافلگیر نمی‌کند.

 به عنوان مثال گاهی اوقات تنها چاپ عکس مورد علاقه افراد به سادگی می‌تواند برخی از افراد را سر ذوق آورد.

در هنگام خرید هدیه بهتر است به موارد زیر دقت کنید.

آداب هدیه خریدن

با بودجه کم هم می‌توان هدیه تهیه کرد

همیشه بهترین هدیه ها گران‌ترین ها نیستند!

از طرفی رسم و رسوم‌های مختلف در فرهنگ‌های گوناگون هدیه دادن را بسیار سخت‌تر می‌کند مخصوصا در جوامعی که از تنوع فرهنگی برخوردارند، هنگام تهیه هدیه باید بسیار مراقب بود .

خود هدیه چندان مهم نیست، بلکه تفکر پشت آن از اهمیت برخوردار است. بنابراین در مورد هدیه‌ای که می‌خرید به دقت فکر کنید و به طور کلی به کسی که می‌شناسید هدیه خاص بدهید که دوست دارد. 

آداب هدیه خریدن

توجه به سلیقه فرد در هنگام خرید هدیه

اگر کاملا نمی‌دانید طرف مقابل چه چیزی دوست دارد، هدیه‌ای بگیرید که احتمال می‌دهید برایش کاربردی باشد. اگر با روحیات طرف مقابل آشنا نیستید می توانید از تکنیک های دیگری برای انتخاب هدیه استفاده کنید، مثلا تکنیک تعلق، یعنی چیزی به عنوان هدیه انتخاب کنید که گویا فقط برای هدیه گیرنده ساخته شده است. که در هدیه گیرنده این احساس بوجود آید که این هدیه برنامه ریزی شده و از قبل طراحی شده است که فقط یک کالا نیست بلکه یک عالمه فکر، نگرانی و احساس در دل خود دارد.

این نشان دهنده آن است که شما شب تولد ناگهان به یادش نیافتادید بلکه از مدت ها قبل برایش برنامه ریزی کردید. به طور مثال کوکی های سفارشی که می تواند نام ، تصویر و مشخصه های مورد علاقه فرد را در برگیرد.

نحوه کادو پیچ کردن هدیه

هیچ چیز جالب‌تر و محترمانه تر از این نیست که هدیه‌تان را کادو پیچ دریافت کنید. هدیه را در یک برگه کادو بپیچید یا در پاکت مخصوص هدیه قرار دهید تا هدیه گیرنده از باز کردن کادو لذت ببرد. در ضمن به او یادآوری می‌کنید که چقدر برایش ارزش قائل هستید و حتی به جزئیات هم اهمیت می‌دهید.

برای این کار می‌توانید از ایده‌های خلاقانه و کم هزینه برای کادو کردن هدیه کمک بگیرید.

در ارتباط با قیمت هدیه صحبت نکنید

از دیگر آدابی که در هنگام هدیه دادن باید به آن توجه داشته باشید و رعایت کنید صحبت نکردن در رابطه با قیمت هدیه است. برای رعایت این مورد دقت داشته باشید که اگر هدیه‌ای تهیه می‌کنید که قیمت آن بر روی محصول درج شده است را پاک و یا مخدوش نمایید.

در هنگام هدیه دادن فخر فروشی نکنید

فخر فروشی نکردن از دیگر آداب هدیه دادن است که رعایت آن الزامی است. در هنگام هدیه دادن درست است که فرد مقابل به دنبال جبران محبت شما است؛ اما شما نباید انتظار جبران داشته باشید.

از طرف دیگر در هنگام خرید هدیه به فکر جیب طرف مقابل هم باشید تا هنگام جبران هدیه فرد مقابل دچار معذوریت نشود. 

سخن پایانی

اگر کسی را دوست دارید و می‌خواهید به او نشان دهید که برایتان مهم است می‌توانید با اختصاص دادن بخشی از وقت تان به او بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد. به این وسیله او می‌تواند باارزش‌ترین هدیه را که توجه خالصانه شماست، دریافت کند.

بهترین راه این است که نه تنها اگر آدم پرمشغله‌ای هستید و وقت سر خاراندن ندارید بلکه اگر می‌خواهید یک هدیه خاص و منحصر به فرد تهیه کنید، کار را به کاردان بسپارید و به ما اعتماد کنید.

فهرست مطالب

1 دیدگاه در “چند نکته کاربردی برای هدیه دادن

دیدگاهتان را بنویسید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد

مشهد، امام رضا 56، شماره 12، واحد 10